Is de aanslag van erfbelasting definitief of voorlopig?

Bij de IB is de aanslag altijd voorlopig, maar bij erfbelasting is mij dat niet duidelijk. Er staat niks over vermeld op de aanslag van de belastingdienst.

10 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij een voorlopige aanslag erfbelasting staat boven aan de aanslag "voorlopige aanslag"bij een definitieve aanslag staat erboven "aanslag" (rechtsboven)
tikrit
10 jaar geleden
Er staat Aanslag rechtsboven, bedankt dat je me er op attent maakt.

Antwoorden (2)

Die is definitief het bedrag waar je over moet betalen is bekend dus daar betaal je over.
ronron1212
10 jaar geleden
tikrit
10 jaar geleden
Ik heb zelf alle informatie moeten aanleveren, dus het bedrag was niet van te voren bekend bij de belastingdienst. Ik snap je antwoord niet.
ronron1212
10 jaar geleden
de belastingdienst heeft mogelijkheden om je gegevens te controleren
Als je tijd wilt winnen (als je niet al de nodige gegevens hebt) en rentebetaling wilt voorkomen, kun je om een voorlopige aanslag vragen.
Als je geen voorlopige aanslag hebt gevraagd is de aanslag na indiening van het formulier definitief.
De Belastingdienst kan er op terugkomen als de aangifte niet geheel juist is en daarvoor heeft de Belastingdienst langer de tijd dan bij inkomstenbelasting.